מריבות גדולות על “דברים קטנים”.

לא מעט זוגות מספרים כיצד הם כל הזמן רבים על כל מיני “שטויות״. מדובר בדברים קטנים העלולים להביא לתחושות רגשיות קשות, לדוגמה: למה שוב לא זרקת את הזבל? למה אתה תמיד מאחר? אתה תמיד לא מחזיר למקום! אתה תמיד קובע לאן הולכים! שים לב איך אתה מדבר אליי! וכדומה.

מריבות אלה מותירות אותנו כועסים ומרירים, לפעמים למשך ימים. למעשה, מריבות אלה משקפות רגשות עמוקים יותר. מריבה על מי קובע לאן הולכים עלולה להתפרש בעיני בן הזוג כנסיון שליטה והכתבה בלעדית של סדר היום הזוגי. האופן והטון שבו הוא/היא מדברים יכול להתפרש כדחיה וחוסר סבלנות. כאשר המריבה היא על כך שבן הזוג לא מחזיר דברים למקום, הפרשנות יכולה להיות התעלמות מצרכי האחר, מאחר והבקשה להחזיר למקום חוזרת על עצמה כל הזמן.

לכן, מריבות קטנות הן לא תמיד כפשוטן, הן מצטברות במהלך הזמן לרגשות של מרירות, כעס, תסכול, כאב ולחוויה של “לא רואים״ אותך. חשוב להבין מה עומד מאחורי הדברים, לטפל בהם לפני שיהפכו ל”מריבות גדולות” להתרחקות ולשחיקה בקשר.

נעים להכיר

שלום, שמי חוה אוסטרובסקי, עובדת סוציאלית המתמחה בטיפול ויעוץ פרטני, זוגי ומשפחתי בסביבה אמפטית, תומכת, מכילה ובטוחה, תוך שמירה על סודיות מוחלטת. הקליניקה היא באיזור פתח-תקוה.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מאמרים נוספים

עקבו אחרי