השווה את עצמך לעצמך.

לא כולנו אמורים לחוות או להשיג את אותם הדברים בעת ובעונה אחת. ההשוואה לאחרים מעצימה את תחושת חוסר בטחון והטלת ספק בעצמנו ובבחירותנו.

התמונות, הפוסטים וההצהרות האישיות שאנשים מעלים ברשתות החברתיות, גורמות לבדיקה והשוואה לאחרים. לתחושה שביחס אליהם, השגנו מעט.

ההבנה שההשוואה לאחרים איננה בטובתנו ולכל אדם קצב, יכולות ומטרות משלו – עשויה לתרום לתחושת רווחה רגשית וקבלה עצמית טובה יותר.

אנו נוטים לחשוב שכאשר אנו מבקרים את עצמנו באופן קשה, אבל לא אומרים זאת בקול רם – הדבר לא נחשב. לביקורת עצמית, גם אם היא לא נאמרת בקול, השפעה קשה על המחשבות, ההתנהגויות והמעשים שלנו.

גם מבלי להשוות עצמנו לאחרים, החיים עמוסים במטלות שונות ומגוונות. לרוב, ההשוואה גורמת לתחושה שאנחנו פחות טובים מאחרים. תהיה מי שאתה, ואל תנסה להיות מישהו אחר, אותו אתה תופס כטוב ממך. זו אשליה הגוזל כוחות נפשיים מיותרים.

במקום לבזבז אנרגיה טובה על השוואה, נווט את המחשבות והמעשים למקומות בהם הייתה רוצה לשנות בחייך. או קבל את מה שלא ניתן לשנות משום שכל אדם חי בקצב וביכולות של עצמו.

 

נעים להכיר

שלום, שמי חוה אוסטרובסקי, עובדת סוציאלית המתמחה בטיפול ויעוץ פרטני, זוגי ומשפחתי בסביבה אמפטית, תומכת, מכילה ובטוחה, תוך שמירה על סודיות מוחלטת. הקליניקה היא באיזור פתח-תקוה.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מאמרים נוספים

עקבו אחרי